Obiectivele programului:
Scopul principal al programului de Master în Administrarea Afacerilor (MBA) este de a oferi profesioniști de administrare de afaceri competitive și cu înaltă calificare echipate cu cunoștințe teoretice moderne multidisciplinare și abilități creative și practice bazate pe cerințele piețelor muncii internaționale și locale. Obiectivul principal al programului educațional este de a pregăti profesioniștii în administrarea afacerilor care să poată desfășura activități de cercetare independent, să gândească creativ, să aibă cunoștințe aprofundate și sistematice privind principiile și teoriile administrației de afaceri, să analizeze critic organizațiile și mediul, să evalueze alternativele strategice și să dezvolte și să planifice strategii specifice de afaceri, să efectueze contabilitate financiară atât la nivelul întregii companii, cât și la nivelurile specifice ale proceselor de afaceri. La finalizarea programului, absolvenții vor putea să se angajeze în funcții de conducere în bănci, în asigurări, în marketing, în organizații financiare și în alte organizații private și publice. De asemenea, vor putea să înființeze companii proprii și să le gestioneze eficient.
Metode pentru atingerea rezultatelor învățării:
Cursuri și seminarii
Metoda de carte
Metoda explicativă
Metoda de demonstrare
Metoda de utilizare a materialelor didactice audio-video
Studiu interactiv
Probleme situaționale
Joc de rol
Analiza știrilor
Cercetări minore
Munca practica
lucru in echipa
Performanță simulată
Setarea și rezolvarea problemelor
Producerea (mai mici) a cercetărilor mai complicate sub supraveghere
Analiza critica
Prezentarea și apărarea subiectelor de discuție
Misiuni de grup
proiecte
Exerciții de rezolvare a problemelor
Studiu de caz
Revizuire de literatura
Critică autoevaluare
Critica constructivă a muncii altora
Căutarea materialelor în format electronic sau în bibliotecă
Metoda de scriere
Eseu scris
prezentări
Metoda orală
Cunoștințe și înțelegere
Absolventul va fi capabil:
au cunoștințe profunde și sistemice privind aspectele manageriale ale teoriilor și principiilor economice pentru a lua decizii în circumstanțe noi și neprevăzute;
au cunoștințe despre modele matematice și statistice aplicabile rezolvării anumitor probleme de administrare a afacerilor legate de prognoză, planificarea capacității, strategia de optimizare
au o înțelegere profundă a aspectelor etice și juridice ale afacerii;
cunoașterea aprofundată a metodelor de analiză critică a organizațiilor și a mediului, instrumente moderne de evaluare și modelare a situațiilor, metode de evaluare a posibilităților de dezvoltare organizațională;
au cunoștințe sistemice profunde privind metodologia de evaluare a alternativelor strategice și a strategiilor de afaceri competitive pentru a dezvolta idei noi;
au cunoștințe profunde despre aspectele teoretice ale optimizării pentru a dezvolta noi idei originale despre procesul de gestionare a operațiunilor de afaceri
au cunoștințe aprofundate privind clasificarea costurilor, problemele de luare a deciziilor bazate pe informații relevante, strategiile de stabilire a prețurilor și bugetarea
cunosc coeficienții de finanțare pentru a evalua performanța unei firme
au cunoștințe aprofundate despre modul de rezolvare a problemelor în procesul de bugetare a capitalului și despre metodele moderne de bugetare
să cunoască principiile principale ale managementului de proiect și cum să le utilizeze pentru planificarea operațiunilor de afaceri
să înțeleagă planificarea capacității de producție, managementul calității, planificarea locației și gestionarea lanțului de aprovizionare
au cunoștințe sistemice profunde despre mijloacele necesare pentru crearea unui mediu de lucru sigur și pentru rezolvarea problemelor legate de problemele etice
au o cunoaștere fundamentală a teoriei relațiilor economice internaționale și a evenimentelor și proceselor economice globale care vor ajuta studenții să identifice noi idei originale legate de comerțul internațional
au o înțelegere a aspectelor strategice, inovatoare, antreprenoriale, financiare, internaționale, administrative, socio-psihologice, culturale, etice și alte aspecte ale managementului.
Aplicarea cunoștințelor
Absolventul va fi capabil:
Construirea modelelor economice de comportament pentru rezolvarea problemelor complexe legate de afaceri în circumstanțe neprevăzute și multidisciplinare, utilizând metode de cercetare specifice și implementarea acestora în practică
Au aptitudini de leadership necesare pentru gestionarea, planificarea, organizarea, motivarea și controlul proceselor de afaceri și a capitalului uman implicat;
Demonstrați eficiența în timp ce lucrați individual și într-un grup interdisciplinar pentru a aborda sarcini specifice și complexe
Stabiliți politica de investiții a unei companii, creați și gestionați un portofoliu de investiții
Gestionați comportamentul lor în situații de conflict și de criză;
Elaborarea unei viziuni strategice, elaborarea unui plan de afaceri, alocarea resurselor și elaborarea unui plan operațional;
Planificați și implementați modificări organizaționale pentru a identifica noi idei și modalități de rezolvare a problemelor
Realizarea de marketing și alte cercetări în mod independent folosind metode și abordări moderne;
Luați decizii adecvate în situații critice pentru a adopta planuri strategice pentru un mediu în schimbare;
Au aptitudini de leadership pentru a promova realizarea sarcinilor și un mediu de lucru pozitiv.
Procesează rezultatele statistice ale cercetării și determină caracteristicile statistice;
Identificați probleme complexe în medii de marketing specifice și neprevăzute pentru a căuta modalități creative de soluționare a acestora;
Utilizați instrumentele matematice și statistice adecvate pentru a genera soluții noi și originale pentru problemele de afaceri;
Menținerea contabilității financiare și întocmirea rapoartelor financiare pentru operațiunile economice sectoriale;
Definirea și determinarea coeficienților pentru evaluarea rezultatelor;
Desfășurarea contabilității costurilor în funcție de activitatea economică specifică;
Pregătiți bugetul principal și de numerar;
Găsiți informații despre instrumentele pieței bursiere;
Gestionați în mod independent proiectele de investiții și portofolii.
Efectuarea de judecăți
Absolventul va fi capabil:
Analiza critică a datelor complexe, uneori incomplete, cantitative și calitative obținute ca rezultat al cercetării;
Faceți o concluzie bine fundamentată, bazată pe analiza informațiilor statistice obținute ca urmare a activităților de marketing sau a altor cercetări;
Preziceți vânzările, prețurile etc. pe baza analizei și sintezei inovatoare a datelor statistice istorice;
Utilizați informații actualizate pentru a analiza mediul și forțele pieței, a evalua concurenții, a analiza punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările (SWOT) ale unei afaceri;
Analizați rapoartele financiare și faceți concluzii adecvate cu privire la situația financiară a unei firme;
Faceți o concluzie bazată pe compararea coeficienților unei anumite unități de afaceri cu coeficienții pieței și aveți competența de a analiza și sintetiza date;
Găsiți decizii optime de investiții pe baza evaluării proiectelor de investiții;
Analiza independentă a unui climat investițional specific și a principalilor indicatori ai comerțului internațional pentru a face o concluzie cu privire la sistemul optim de rată de schimb pentru o anumită țară
Analizați datele bugetare și reale și identificați motivele pentru abateri;
Aptitudini de comunicare
Absolventul va fi capabil:
Să prezinte propriile idei în scris, oral și cu ajutorul mijloacelor tehnice într-o formă de prezentare;
Descrieți metodele, modelele și ipotezele de cercetare, pornind de la avantajele unei metode selectate;
Pregătiți un raport detaliat privind descrierea postului folosind tehnologia modernă și prezentați-l comunității academice.
Publicarea de lucrări de cercetare și articole în conformitate cu standardele și normele de onestitate academice.
Abilități de învățare
Absolventul va fi capabil:
Identificarea intereselor profesionale, înțelegerea particularităților procesului de învățare, identificarea nevoilor de perfecționare a cunoștințelor care să-i permită să stabilească în mod independent în ce direcție să continue dezvoltarea profesională și să-și planifice strategic procesul de învățare pe următoarea etapă de cercetare
Continuați învățarea independentă folosind literatura de specialitate, reviste academice și articole din ziare.
valori
Absolventul va fi capabil:
Au exprimat valori liberal-democratice în privința indivizilor și a proprietății;
Luați în considerare valori legate de proprietatea fizică și intelectuală și de atitudinea colegilor și partenerilor față de acestea;
Luați în considerare problemele de responsabilitate personală și de grup, precum și atitudinea membrilor grupului față de valori
Participați la procesul de formare a valorilor liberale care vor forma valori legate de respectarea proprietății private și a indivizilor
Luați în considerare responsabilitatea față de societate și stat, exprimată în acționarea în conformitate cu legea și normele eticii de afaceri.
Persoană de contact:
Dl John Dastouri: j.dastouri @ UG .edu.ge
Dr. Bahman Moghimi: B.Moghimi @ UG .edu.ge