
Master online - MBA în Managementul Afacerilor Biofarmaceutice
Madrid, Spania
DURATA
12 Months
LIMBI
Spaniolă
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Feb 2026
TAXE DE ȘCOLARIZARE
Solicitați taxe de școlarizare
FORMAT DE STUDIU
Învățământ la Distanță
Introducere
Sectorul farmaceutic, biotehnologiei și dispozitivelor medicale este cheia sănătății publice, caracterizat prin dinamism și reglementare strictă.
Masterul Online - MBA în Managementul Afacerilor Biofarmaceutice, atât în modalitatea sa online (EMBA), cât și în modalitatea sa online cu stagii (EMBB), te pregătește să conduci, să gestionezi și să dirijezi în mod eficient companii din sectoarele farmaceutice, biotehnologiei și a produselor de sănătate,
Oferă instruire cuprinzătoare prin care veți dobândi abilitățile strategice, operaționale și de reglementare necesare pentru a impulsiona inovația și pentru a asigura conformitatea cu reglementările naționale și internaționale pe tot parcursul ciclului de viață al produselor farmaceutice.
În acest fel, veți contribui la competitivitatea și succesul acestor organizații într-un mediu global și foarte reglementat.
Fișă tehnică
Informații generale
- Următoarea dată de începere: februarie 2025
- Durata: 12 luni
- Echivalență: 60 ECTS
- Metodologie: 100% online
- Evaluarea continuă a cunoștințelor.
Adresat către
- Profesioniști care doresc să se specializeze în managementul companiilor farmaceutice, de biotehnologie și de produse de îngrijire a sănătății
- Profesioniști care ocupă deja funcții de responsabilitate și doresc să-și extindă cunoștințele și abilitățile în aceste domenii
modalități
Masterul este oferit în două modalități:
- Modalitatea 1 – master online fără stagii: aceasta este varianta cea mai potrivită pentru acei studenți/profesioniști care au nevoie să-și îmbine studiile cu restul obligațiilor din viața profesională și personală.
- Modalitatea 2 – master online cu stagii de practică: studiază în ritmul tău și dezvoltă-ți cunoștințele printr-o metodologie activă și stagii de muncă garantate.
Admitere
Curriculum
Programul de master online - MBA în managementul afacerilor biofarmaceutice constă din 12 module care acoperă toate domeniile esențiale ale managementului afacerilor din sectorul farmaceutic și biotehnologiei, inclusiv strategia de afaceri, inovarea și dezvoltarea de noi produse, reglementare și conformitate, marketing și vânzări și managementul talentelor.
Aceste module sunt concepute pentru a oferi o abordare practică, permițând studenților să aplice cunoștințele dobândite direct în mediul lor de lucru.
Modulul 1. Introducere în mediul de afaceri din sectorul Farmaceutic și Sănătate.
- Introducere în mediul de afaceri în sectorul farmaceutic și al sănătății.
- Mediul și perspectivele industriei dispozitivelor medicale.
- Viziune, cadru legal și conformitate pentru industria tehnologiei medicale.
- Misiune, viziune și cultură corporativă în sectorul sănătății.
- Modele organizaționale și departamente relevante.
Modulul 2. Cunoașterea departamentului medical din sectorul farmaceutic
- Introducere în cercetare și dezvoltare în sectorul farmaceutic
- Cercetare clinică în industria farmaceutică. Studii clinice.
- Activități științifice strategice ale Afacerilor Medicale pe parcursul ciclului de viață al medicamentului
- Afaceri medicale în industria farmaceutică și rolul său strategic
- Rolul MSL
Modulul 3. Cunoașterea cerințelor de reglementare în sectorul farmaceutic și al dispozitivelor medicale
- Reglementarea produselor farmaceutice.
- Reglementarea dispozitivelor medicale.
- Reglementarea ingredientelor active, produselor cosmetice și a altor categorii.
- Fabricarea medicamentelor.
- Asigurarea calității în distribuția de medicamente.
- Farmacovigilența medicamentelor și a dispozitivelor medicale.
Modulul 4. Introducere în accesul la piață și generarea de valoare în sănătate
- Rolul profesioniștilor de acces pe piață, realități și perspective
- Piața, prețul și finanțarea medicamentelor: Cum se obțin prețurile și finanțarea în Spania?
- Piața medicamentelor, prețurile și finanțarea: Ce se întâmplă după ce un medicament este evaluat și rambursat?
- Propuneri de valoare pentru medicamente și dispozitive medicale bazate pe date economice
- Asistență medicală bazată pe valoare: instrumente de generare de dovezi în sănătate
- Concepte de bază ale metodologiei cercetării și interpretarea rezultatelor clinice
Modulul 5. Marketing în sectorul industriei medicale I.
- Funcții de marketing în industria sănătății.
- Dezvoltarea planului de marketing I: Marketingul analitic ca instrument cheie.
- Elaborarea Planului de Marketing II: Marketing strategic și obiective.
- Elaborarea Planului de Marketing III: Marketing Operațional (Plan de acțiune și măsurarea rezultatelor).
- De la proiectarea planului de marketing la execuția planului de marketing I.
- De la proiectarea planului de marketing la executarea planului de marketing II.
Modulul 6. Marketing în sectorul industriei de sănătate II. De la aspecte clinice la zona digitală
- Afaceri medicale globale: dinamica globală-regională-locală în afacerile medicale.
- Afaceri medicale globale: legătura dintre faza de dezvoltare clinică și comercializare.
- Marketingul digital în industria sănătății: chei pentru implicarea digitală pe rețelele sociale.
- Inbound Marketing aplicat sănătății.
- Mediul de afaceri pentru sănătate și produse de larg consum.
- Concepte și baze ale strategiei multicanal și omnicanal.
Modulul 7. Business Intelligence
- Introducere în cercetarea pieței.
- Cercetare de piata in sectorul sanatatii.
- Panouri informative în industria farmaceutică.
- Managementul informațiilor. Indicatori și valori cheie.
Modulul 8. Dezvoltarea afacerii în industria farmaceutică și tipuri de clienți
- Gestionarea licitațiilor publice și a ofertelor comerciale în sectorul public I.
- Gestionarea licitațiilor publice și a ofertelor comerciale în sectorul public II.
- Management si oferta comerciala in sectorul privat.
- Organizarea echipelor comerciale din industria farmaceutică.
- Plan de cont-plan de părți interesate.
- Medii de colaborare și dezvoltare de afaceri.
Modulul 9. Fundamentele financiare în sectorul industriei sănătății. Evoluție spre Planificare Strategică
- Concepte economice și financiare de bază I.
- Concepte economice şi financiare de bază II.
- Interpretarea bilanțului și a contului de profit și pierdere. Controlul financiar.
- Modele de distribuție în sectorul farmaceutic.
- Strategia de satisfacere a clienților și evoluția lanțului de aprovizionare către planificarea strategică.
- Sprijin pentru înțelegerea P&L și managementul proiectelor din perspectivă financiară.
Modulul 10. Inovare și transformare în industria farmaceutică și de sănătate
- Inovați pentru a genera valoare.
- Tehnologii pentru transformarea digitală a sănătății și actorii din sistemul de sănătate I.
- Tehnologii pentru transformarea sănătăţii şi a sistemului de sănătate II.
- Transformarea produsului către soluții E-Health.
- Tehnologia ca centru al schimbării în procesele de sănătate.
- Spre era terapiilor digitale.
Modulul 11. Aplicarea metodologiilor de management în industria farmaceutică și medicală
- Comerț electronic în mediu OTC, produse medicale și nou model de distribuție.
- Organizarea proiectului. Analiza si definirea planului de actiune.
- Instrumente de urmărire și management al proiectelor.
- Indicatori, planuri de urgență și analiza rezultatelor.
- Bazele metodologiei CANVAS și LEAN aplicate la luarea deciziilor.
- Bazele metodologiei agile aplicate la luarea deciziilor.
Modulul 12. Dezvoltare personală și abilități profesionale
- Branding personal și reputație personală.
- Comunicare personală.
- Leadership și managementul schimbării.
- Mentoring și coaching pentru managementul echipei.
Rezultatul programului
- Înțelegeți și aplicați reglementările naționale și internaționale care reglementează comercializarea și gestionarea produselor farmaceutice, biotehnologice și de îngrijire a sănătății.
- Dobândiți cunoștințe cuprinzătoare despre procesele de inovare, dezvoltare și marketing de noi produse din sectoarele farmaceutice și biotehnologice
- Dezvoltarea abilităților de a gestiona eficient direcția strategică și operațională a companiilor din sector, asigurând competitivitatea și adaptarea acestora la schimbările de reglementare și de piață.
- Utilizați instrumente avansate și tehnologii emergente pentru a optimiza managementul afacerii, luarea deciziilor strategice și inovația în dezvoltarea de produse.
- Să se antreneze pentru a coordona și conduce echipe multidisciplinare în managementul proiectelor și proceselor de inovare, marketing și comercializare a produselor medicale și farmaceutice.
- Integrarea cunoștințelor științifice, tehnice și comerciale pentru a dezvolta produse care îndeplinesc standardele de calitate, siguranță și eficacitate cerute de organismele de reglementare.
- Să promoveze abilitățile de conducere și de lucru în echipă în managementul companiilor din sector, promovând o cultură de afaceri inovatoare și orientată spre rezultate.
- Dezvoltați abilitățile de gestionare a crizelor și de a lua decizii critice legate de managementul produselor, proiectelor și operațiunilor într-un mediu de reglementare foarte exigent.
- Îmbunătățiți comunicarea eficientă cu părțile interesate cheie, inclusiv autoritățile din domeniul sănătății, profesioniștii din domeniul sănătății, clienții și colaboratorii din lanțul valoric al sectorului.
- Îmbunătățirea capacității de analiză critică, de rezolvare a problemelor și de adaptare la schimbările din mediile reale din industriile farmaceutice, biotehnologice și de produse de sănătate
Oportunități de carieră
Fie online, fie online cu stagii, acest MBA specializat in managementul companiilor farmaceutice si biotehnologie iti ofera oportunitati atractive de cariera in domeniul managementului, directiei si leadershipului in sectorul sanatatii.
Domenii în care te poți dezvolta ca profesionist odată ce obții calificarea:
- Posturi ale departamentului de marketing precum Brand manager, Product Manager, Product Specialist
- Departament de cercetare de piață, analiză de afaceri
- Departamentul de afaceri medicale, implicarea pacientului și centrarea pe pacient
- Departamentul Calitate și Afaceri de Reglementare
- Departamentul de Acces la Piață și Afaceri Corporative
- Departament vânzări, vânzări, excelență forță de vânzări, manager unitate de afaceri
Posturi unde Masterul online - MBA în managementul companiilor biofarmaceutice face diferența față de alți candidați:
- Specialist în proiecte de transformare și inovare în companii farmaceutice și de tehnologie medicală.
- Director comercial - vanzari
- Manager de cont
- Director de produse
- Vânzări interne și dezvoltare de afaceri
- Analist de afaceri
- Poziții de marketing digital, multicanal și omnicanal