Keystone logo
Charles University Faculty of Education

Charles University Faculty of Education

Charles University Faculty of Education

Introducere

Facultatea de Educație este una dintre cele șaptesprezece facultăți asociate sub umbrela Universității Charles din Praga. Scopul său principal este de a instrui profesori și alt personal pedagogic pentru toate tipurile de școli și sisteme școlare, la diferite niveluri de studiu (licențe și masterat) și forme. În timp ce alte cinci facultăți din cadrul Universității Charles sunt, de asemenea, calificate oficial pentru a pregăti profesori, ceea ce face facultatea de educație unică este amploarea și complexitatea focalizării sale educaționale. Facultatea oferă educație la nivel universitar pre-continuu și continuu în următoarele domenii: Umanistice, Științe sociale, Educație artistică, Educație fizică, Matematică și Științe naturale.

Facultatea pregătește în prezent aproximativ 4200 de studenți atât în programe de studii BA, cât și MA, plus aproape 10 000 de studenți predați într-o gamă largă de forme combinate de programe de studiu, în principal ca parte a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice.

Facultatea este deschisă și studenților străini care se pot înscrie la programele predate în limba engleză. Facultatea participă la programul internațional Erasmus Mundus destinat facilitării mobilității studenților și cadrelor didactice.

Programe de studii BA și MA

În 2006, facultatea a adoptat sistemul de credite ECTS, recunoscut în toate țările UE și, prin urmare, permite o mobilitate mai ușoară a studenților în UE.

Studentul Facultății de Educație studiază de obicei o combinație de două discipline.

Programe de studii de licență

Programul de studii BA de 3 ani își propune să ofere studenților cunoștințe substanțiale în cele două discipline alese, dar nu constituie un grad didactic - absolvenții BA nu sunt calificați oficial pentru a preda. De aceea, structura cursurilor obligatorii și elective oferite în cadrul programului este adaptată într-un mod care acumulează expertiza profesională în materiile alese, mai degrabă decât abilitățile educaționale și competențele didactice ale studenților. În consecință, programa BA include doar câteva cursuri în discipline pedagogice și psihologice. Cu toate acestea, programa include, de asemenea, o practică de predare motivațională obligatorie, care ar trebui să îi ajute pe studenți să decidă dacă doresc să continue studiul MA de urmărire pentru a obține o diplomă de predare.

Programe de masterat

Absolvenții programului de masterat de 2 ani vor dobândi o expertiză substanțială în domeniul profesional acoperit de cele două discipline de bază la alegere și, pe lângă aceasta, își vor fi dezvoltat și competențele pedagogice, psihologice și didactice, crucial pentru orice profesie didactică. Astfel, în afară de cursurile obligatorii și elective care urmăresc să consolideze expertiza profesională a studenților, programa MA include, de asemenea, cursuri didactice special adaptate și o practică de predare completă a studenților, toate acestea fiind integrate într-un sistem organic și interconectat. Absolventul studiului de masterat de urmărire este pe deplin calificat să predea la școlile primare și secundare superioare.

Istorie

Facultatea de Educație de la Universitatea Charles din Praga a fost înființată în noiembrie 1946, pe baza unuia dintre primele decrete prezidențiale care urmau să fie adoptate după restabilirea statului independent Cehoslovacia și, de asemenea, pe legea nou adoptată care a încercat să stabilească facultățile de învățământ din toate universitățile din acea zi. Aceasta a fost punctul culminant al eforturilor durabile de a asigura o educație universitară substanțială pentru cadrele didactice de la toate nivelurile, atât primare, cât și secundare. Facultatea de Educație de la Universitatea Charles a fost deschisă oficial pe 15 noiembrie 1946 în Praga Rudolfinum (Casa Artiștilor), iar la lansarea festivă a participat președintele ceh, Dr. Edvard Beneš.

Cu toate acestea, reforma școlară din 1953 a reușit să demonteze toate facultățile de educație cehe. Instituția nou înființată pentru formarea cadrelor didactice din discipline generale s-a numit Universitatea Pedagogică - Școala Superioară de Pedagogie.

O altă reformă a sistemului de învățământ ceh (efectuată în 1959) a dat naștere la institutele pedagogice din Praga și Brandýs nad Labem, care au fost concepute pentru a pregăti profesori primari, în timp ce viitorii profesori din liceu ar trebui să își studieze materiile de bază la diferite facultăți universitare, la fel cum a fost cazul înainte de 1946. Facultățile de educație cehe nu au fost reînființate decât în 1964. Merită menționat faptul că profesorii de artă, muzică și educație fizică din școlile gimnaziale au fost inițial instruiți la alte facultăți respective ale Universității Charles, frecventând în același timp și unele cursuri psihologice la Facultatea de Educație.

La mijlocul anilor '70 s-a înregistrat unificarea și fuzionarea rețelelor de formare a cadrelor didactice din școlile primare și secundare și extinderea duratei respective de studiu până la 5 ani. Au fost vremuri destul de nefericite, deoarece multe departamente au fost demontate sau atașate la diferite alte facultăți ale Universității.

De-a lungul celor 50 de ani de existență a facultății, un număr de experți remarcabili din diferite domenii au predat în rândurile sale, precum Cyril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy și F. Vodička, pentru a menționa doar câteva.

Locații

  • Pedagogická fakulta UK v Praze Street: Magdalény Rettigové 4 , 116 39, Prague

Întrebări