Blended Online MBA
Halifax Regional Municipality, Canada
DURATA
2 up to 7 Years
LIMBI
Engleză
RITM
Part time
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Solicitați cea mai apropiată dată de începere
TAXE DE ȘCOLARIZARE
Solicitați taxe de școlarizare
FORMAT DE STUDIU
Amestecat, Învățământ la Distanță
Introducere
Conceput pentru profesioniștii ocupați la mijlocul carierei, Blended Online MBA de la Dalhousie le permite studenților să-și avanseze cariera în condițiile proprii prin livrarea programului său. Cu 90% din program livrat online în mod asincron, învățați de oriunde vă aflați fără a fi nevoie să faceți schimbări drastice în viața personală sau profesională. Finalizați restul programului în sesiuni intensive de două până la cinci zile la sfârșitul fiecărui semestru academic în orașe selectate din Canada, unde veți stimula legături bogate cu colegii, profesorii și instructorii dvs.
Câștigați mai multă autonomie asupra experienței dvs. de învățare prin finalizarea acestui program cu fracțiune de normă în trei ani și jumătate până la șapte ani, permițându-vă flexibilitatea de care aveți nevoie pentru a echilibra nevoile dvs. de învățare cu stilul de viață și responsabilitățile profesionale actuale.
Curriculumul Blended Online MBA a fost dezvoltat și este oferit de academicieni și servicii financiare de talie mondială și experți în conducere care lucrează în strânsă colaborare cu angajatori și asociații din industrie, oferind studenților posibilitatea de a se specializa fie în Servicii Financiare, fie în Leadership.
Facultatea și personalul nostru
Foarte accesibili, profesorii noștri sunt inovatori și influenți în domeniile lor de expertiză. Ei urmăresc cercetări de ultimă oră și prin leadership care informează ceea ce predau și are un impact real asupra afacerilor din industriile competitive de pe tot globul.
Lucrul cu ei înseamnă că veți învăța de la experții din industrie care aduc experiență din lumea reală în sala de clasă, învățandu-vă cum să optimizați performanța, să faceți sustenabilitatea profitabilă și să gestionați cu o perspectivă globală.
Facultatea noastră a scris, editat sau coeditat multe cărți, precum și nenumărate capitole și articole. Au fost membri și au servit într-o gamă variată de consilii și asociații profesionale, iar mulți au primit premii pentru predare.
În plus față de facultatea noastră, personalul programului Blended Online MBA se angajează să vă sprijine pe tot parcursul călătoriei dvs. de absolvire.
Acreditare
Blended Online MBA este administrat de Dalhousie's Rowe School of Business, care este acreditat de AACSB International. Doar 5% dintre școlile de afaceri din lume dețin această distincție.
Galerie
Studenți ideali
Candidatul ideal pentru această Pathway a programului nostru de MBA este un profesionist aflat la jumătatea carierei care dorește să-și avanseze cariera. Este necesar ca solicitanții să aibă o experiență profesională relevantă de peste 5 ani .
Deși acest program este deschis atât studenților naționali, cât și internaționali, este ideal din perspectiva experienței studenților ca candidații să locuiască în Canada.
Solicităm ca solicitanții internaționali să ia în considerare următoarele înainte de a aplica la programul nostru:
- Acest program este oferit într-un model online/mixt part-time și nu este un program în campus.
- Aceasta include cursuri live online sincrone care au loc după ora 18:00 AST (notă: se aplică fusul orar canadian).
- Majoritatea studenților locuiesc în Canada. Munca în grup reprezintă o parte semnificativă a curriculumului și a rezultatelor și are loc seara, folosind fusurile orare canadiene.
- Fiecare curs include o sesiune intensivă obligatorie în persoană de 2-3,5 zile la sfârșit, situată într-un oraș din Canada (Vancouver, Calgary, Toronto, Halifax). Rezervarea călătoriei, cazarea și toate costurile asociate sunt responsabilitatea studentului.
- Toate cursurile nu sunt oferite la fiecare trimestru sau sunt oferite în fiecare oraș și adesea studenții trebuie să aștepte termenul următor pentru a urma un curs necesar pentru finalizarea programului lor.
- Studenții internaționali plătesc o taxă suplimentară pe lângă școlarizarea obișnuită și taxele, ceea ce face ca fiecare curs să fie de aproximativ 5000 USD.
- Structura taxelor pentru acest program nu oferă studenților acces deplin la serviciile Dalhousie
- Vă rugăm să rețineți că acest programnu califică studenții internaționali să fie eligibili pentru un permis de muncă postuniversitar și este posibil ca studenții internaționali să nu fie eligibili să lucreze în Canada în timp ce urmează programul.
- Este responsabilitatea studentului să solicite vizele de studiu necesare și prelungiri etc. în timp util , mai ales înainte de expirarea vizei, astfel încât să poată continua în program.
Admitere
Curriculum
Core Curriculum
Students within this Pathway develop a diverse set of fundamental business skills through our core curriculum. The Dalhousie edge is its blended online learning model which allows for the flexibility of online learning while providing the opportunity to develop rich personal connections with your classmates through face-to-face intensives.
Core Course Intensives
Elevii petrec 2-3,5 zile la sfârșitul fiecărui trimestru în locații precum Halifax, Toronto, Calgary sau Vancouver într-o sesiune intensivă, reunindu-se personal cu colegii lor de clasă și profesorul. Activitățile și obiectivele cursurilor intensive pot varia în funcție de natura clasei și a instructorului. Acestea pot include prelegeri, prezentări, simulări, activități de grup, sarcini individuale și vorbitori invitați.
Core Courses
Quantitative Decision Making for Managers
This course will introduce students to some basic quantitative techniques used to solve business problems. The course is designed to provide an understanding of techniques that are based on statistical concepts and decision analysis. Topics include descriptive statistics, statistical sampling, statistical inference, regression modelling, linear programming, risk analysis, and decision-making with probabilities. In addition, students will learn and practice how to use Microsoft Excel to employ these techniques. Group case studies and class discussions prepare students to be real problem-solvers.
Business Microeconomics
Domestic and international markets, government policy, and central bank decisions present opportunities, challenges, and threats to the operating and competitive decisions of business owners, managers, and investors. The main objective of this course is to provide a concise treatment of the fundamentals of economics, as the study of how economic agents allocate scarce resources to satisfy their unlimited wants in a modern market economy such as Canada.
Accounting for Managers
This course introduces the principles and practices used to process and communicate financial information about an organization to various stakeholders. To be a competent manager, you must have some degree of accounting literacy and a critical appreciation of the subject. A portion of this course examines the challenges of financial accounting and is focused on understanding and interpreting financial statements. The other portion of the course explores the use of accounting information to assist managers with internal decision making. This is a user-oriented course that emphasizes hands-on exploration, analysis, and evaluation of accounting concepts. We will use Microsoft Excel, cases, and real financial statements during this class.
Marketing Management
Marketing Management goes beyond an Introductory marketing course and focuses on the fundamental marketing strategy concepts and frameworks. Current and relevant strategic issues in marketing will be covered. In many instances, students are asked to assume the role of a marketing manager, critically examine marketing scenarios, and suggest appropriate marketing strategies. Marketing Management provides the student with an introduction to the practical application of marketing theory and practice. Topics covered within the course include, but are not limited to, identifying target markets, building customer relationships, building strong brands, and designing and building communication and promotion strategies.
Financial Management
This course is designed to provide the student with a broad overview of the analysis, techniques and knowledge needed to perform the central tasks and make the main decisions required of a corporate financial manager. The core topics covered are Capital Analysis (what something is worth), Capital Budgeting (what investments to make), Capital Structure (how to raise the money for investment), Working Capital Management, (management of day-to-day cash flows) and Financial Risk Management, (managing uncertainty). To support and supplement the discussion of these central themes, the course will also cover Corporate Governance, Triple Bottom Line, Structure of Financial Markets, Financial Statement Analysis, Fixed Income Mathematics, Monte Carlo Simulation, and International Finance.
Mangement Skill Development
Focused primarily on skill set development, this course provides the student with an introduction to the practical application of theory in managing people for success, all within the context of the external and organizational forces that impact management. We will address specific organizational behaviour and general management knowledge requirements for today’s managers and focus on enhancing the student’s capacity for creative application of that knowledge to achieve success. In particular, the course builds the student’s qualitative managerial skills and the student’s ability to reason from both qualitative and quantitative information as a means for integrating knowledge with other MBA courses.
Operations Management
All managers should be familiar with the key concepts and techniques related to the production function of an organization regardless of their areas of responsibilities. Operations Management can broadly be defined as the design, operations, and improvement of the systems that create and deliver the firm’s primary products and services. It is therefore a discipline that is critical to the sustainability of all organizations focusing on managerial issues of the operations. The course covers the key concepts and the latest developments in the field.
Management Information Systems
In today's environment, it is essential that business managers & executives understand the basic concepts of contemporary information systems (IS), how IS are managed as well as their potential effects on organizations. To this end, this course is designed to provide MBA students with a fundamental understanding of key IT issues with the belief that these individuals will be the primary decision-makers in major IT initiatives and investments. Therefore, it is necessary to provide future managers with the basic knowledge required for effective IT-related decision-making.
International Business
This course provides a survey treatment of international businesses that will benefit all MBA students and build a foundation for those proposing future study in this area. For students not going on in the field, it provides the tools needed to manage the interdependence between domestic and international markets.
Strategic Management
This course focuses on the formulation and implementation of strategy. Specific topics include: the management of strategy and organization structure, leadership, organizational culture, and large-scale organizational change. Students are exposed to a wide variety of organizations through case discussions, a case assignment, and a final case examination. In addition, students will have the opportunity to conduct a detailed study of a partner organization through the Make a Difference (MAD) group project.
Electives
n addition to the core curriculum students in this Pathway complete 9 credit hours of specialized electives. Elective classes are designed to take your knowledge to the next level. The Dalhousie MBA program currently offers electives in six specialized areas. Students may choose electives from any of the specialized areas or combine MBA electives with graduate offerings from programs within and outside of Faculty of Management.
Areas of Specialization
- Finance
- Leadership
- Entrepreneurship and Innovation
- Enterprise Analytics
- Marketing
- Strategy
Taxa de școlarizare a programului
Acreditări
De ce să studiezi la Dalhousie University
Facultatea noastră
Foarte accesibili, profesorii noștri sunt inovatori și influenți în domeniul lor de expertiză. Ei urmăresc cercetări inovatoare și, prin conducerea care informează ceea ce predau, au un impact real asupra afacerilor din industriile competitive de pe tot globul.
Lucrul cu ei înseamnă că veți învăța de la experți din industrie care aduc experiență de lucru reală la clasă, vă vor învăța cum să optimizați performanța, să faceți sustenabilitatea profitabilă și să gestionați cu o perspectivă globală.
Facultatea noastră a scris, editat sau coeditat multe cărți, precum și nenumărate capitole și articole. Ei au fost membri și au servit într-o gamă variată de consilii și asociații, în timp ce au primit multe premii pentru predare.
Explorați profilurile noastre facultăți
Comunitatea Dalhousie
Dalhousie este situat în Halifax, Nova Scotia, pe Coasta de Est a Canadei și are peste 200 de ani de excelență în predare - sărbătorind cea de-a 200-a aniversare în 2018. Ca una dintre instituțiile de cercetare intensivă U15 din Canada, universitatea are peste 135 milioane USD în granturi de cercetare, 49 de catedre de cercetare din Canada , iar din decembrie 2021, 93 Rhodes Scholars.
O comunitate mare, Dalhousie are peste 20 000 de studenți din peste 115 țări și, la rândul său, o rețea puternică de absolvenți de peste 150 000 de absolvenți.