
MBA in
MBA în domeniul de expertiză în economia digitală Maastricht School of Management

Introducere
MBA este un program de management generalist, dar la MSM puteți alege dintr-o cale de expertiză diferită pentru a vă alinia pe deplin MBA cu ambițiile dvs. de carieră sau pentru a vă provoca în domenii noi și neexplorate.

De la transformare digitală, antreprenoriat digital, date mari, securitate cibernetică, vânzare cu amănuntul online până la industria 4.0, era digitală are un impact din ce în ce mai mare asupra modului în care trăim și lucrăm. Pista de expertiză Digital Economy MBA oferă cursuri în Comerț digital și marketing, Big Data și Business Analytics, FinTech și Industry 4.0.
Comerț digital și marketing
Pentru a reuși în zilele noastre, nu este suficient să înființezi doar o divizie de comerț electronic a afacerii tale. Organizațiile ar trebui să utilizeze tehnologia și datele pentru a satisface nevoile și așteptările noului client digital. Comportamentul și așteptările clienților s-au schimbat; clienții se așteaptă ca rețelele de socializare și aplicațiile mobile să-i ghideze prin întreaga călătorie de cumpărare de la online la offline și invers. Mai mult ca niciodată, organizațiile trebuie să pună clientul în centrul strategiei lor de creștere și să le ofere o călătorie unică. Integrarea lumilor online și offline într-o experiență holistică unică va fi noua normalitate. În timpul acestui curs, veți afla despre principalii factori, care indică în prezent direcția în care se desfășoară afacerile. Discutam cum să vă re-imaginați afacerea, să învățăm cum să consolidați strategia de creștere și cum să abordați provocările competitive ale digitalizării. Ne concentrăm pe principalele caracteristici ale noilor concepte de „vânzare”, explorând abordarea Omnicanal și conceptul de comerț unificat. Învățăm cum să proiectăm o strategie de succes pentru experiența clienților.
A doua parte a cursului se concentrează pe aspectele de marketing ale retailului digital. În economia noastră digitală actuală, este important ca companiile să înțeleagă punctele forte, posibilitățile și limitările unice ale diferitelor opțiuni de marketing digital. Abilitatea de a înțelege strategiile de utilizare a unei combinații corecte de canale și perspectivele pentru interpretarea corectă a datelor și a rezultatelor sunt, de asemenea, necesare.
Big Data și Business Analytics
Datele mari sunt generate de tot ceea ce ne înconjoară, continuu și în fiecare sector și funcție în economia globală. Vine din mai multe surse, într-o varietate de formate și ajunge atât cu volum mare, cât și cu viteză mare. A putea folosi această resursă vastă vă va ajuta să luați decizii strategice eficiente. Acest curs analizează unde putem găsi date, cum le putem transforma și cum le putem folosi în procesul de luare a deciziilor. Veți obține informații și cunoștințe despre modul în care big data creează valoare, făcând informațiile transparente. Acest lucru vă permite să luați decizii mai bune în ceea ce privește eficiența, performanța și gestionarea riscurilor. Acesta oferă o mai bună segmentare a pieței și permite firmelor să adapteze mai bine produsele la nevoile consumatorilor, precum și să furnizeze informații esențiale pentru următoarea generație de produse.
FinTech
Un hype sau o ramură serioasă a finanțelor? Ar trebui managerii să știe despre fintech? Unde sunt banii? Ar trebui să investim în cripto-monede sau NFT? Răspunsurile vor fi oferite în acest curs, care vă va introduce în tehnologia înaltă și abordarea strategică inovatoare. Vor fi abordate diferite domenii funcționale ale FinTech, cum ar fi plăți, servicii bancare (personale), împrumuturi digitale, management al averii, asigurări, piețe de capital, IMM-uri, imobiliare și ipoteci. În plus, vom discuta despre tehnologii precum Cloud, API, Low-Code, AI și ML, Blockchain și DLT. Vor fi analizate modele de afaceri financiare, inclusiv DeFi (ao Este mai bine să mizezi sau să oferi lichiditate, pe Lido sau Nexo sau în altă parte?) și ecosistemul de investiții Fintech. La sfârșitul cursului, vei putea răspunde dacă FinTech-ul va avea un loc în organizația ta, alături de finanțele tradiționale.
Industria 4.0
Industria 4.0, cunoscută altfel ca a patra revoluție industrială, a devenit un punct central de discuție pentru liderii de afaceri de astăzi. Odată cu creșterea digitalizării și automatizării, vedem evoluții radicale în interconectivitate care afectează atât lumea profesională, cât și cea personală. Gestionarea la interfața în care omul întâlnește mașina devine încețoșată și necesită liderilor de afaceri să adopte noi perspective și să reacționeze la noile oportunități. Acest curs analizează modul în care afacerile sunt afectate de automatizare și de utilizarea roboților în procesele de producție, sistemele ciber-fizice (cum ar fi sistemele de monitorizare medicală sau de control al proceselor), internetul lucrurilor (inter-rețeaua dispozitivelor fizice) și cloud computing (prin care internetul permite partajarea resurselor de procesare a computerelor, precum și a datelor cu alte dispozitive la cerere).
Galerie
Curriculum
Pista de expertiză Digital Economy MBA oferă cursuri în:
- Comerț digital și marketing
- Big Data și Business Analytics
- FinTech
- Industria 4.0