Informații importante despre imigrare pentru studenții cu normă întreagă din afara UE/SEE
Este posibil să aveți nevoie de o viză de intrare și/sau un permis de ședere pentru a vă putea începe studiile la RSM . Dacă aveți nevoie sau nu de unul, va depinde de naționalitatea dvs. Vizele și permisele sunt eliberate de Serviciul Olandez de Imigrare și Naturalizare (IND)*.
Cu excepția cazului în care aveți deja un permis de ședere pentru Țările de Jos. RSM și Universitatea Erasmus Rotterdam (EUR) vor solicita viza de intrare și/sau permisul de ședere. Vă rugăm să nu începeți procesul de viză de intrare sau permis de ședere pe cont propriu. Există mai multe informații despre acest proces.
Procesul de obținere a vizelor de intrare și a permiselor de ședere
Începând din aprilie, RSM și EUR lucrează împreună pentru a vă procesa cererea. Sunt 7 pași.
- RSM este responsabil pentru pașii 1-3.
- Biroul internațional al EUR este responsabil pentru pașii 4-7.
Pasul 1. Oferta de admitere
Odată ce aveți o ofertă condiționată sau necondiționată de la RSM , procesul de obținere a vizei de intrare sau a permisului de ședere va începe din prima săptămână a lunii aprilie.
Pasul 2. Notificare de la OLAF
Dacă aveți nevoie de o viză de intrare sau un permis de ședere după ce ați primit oferta de admitere, veți primi un mesaj de la Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF). Acest mesaj vă va spune la ce să vă așteptați de la procesul de aplicare. Veți primi, de asemenea, un manual despre imigrare.
Pasul 3. Înregistrat în OSIRIS
Începând cu 1 aprilie până pe 30 iunie*, RSM vă va înregistra pe platforma online OSIRIS, unde veți găsi toate detaliile de studiu – orarul, notele și mesajele importante.
OSIRIS Zaak este în olandeză, iar OSIRIS Cases este în engleză, ceea ce se referă la cazul dvs. de imigrare. Cazul dumneavoastră este apoi predat Biroului Internațional EUR.
*După 30 iunie nu va fi posibilă înscrierea niciunui studenți în OSIRIS. Biroul de admitere va acorda prioritate (pe cât posibil) solicitanții din afara SEE pentru a se asigura că aceștia pot fi înregistrați în ORSIRIS înainte de 30 iunie.
Pasul 4: Adunați și trimiteți documentele dvs
La cinci zile după ce sunteți înregistrat în OSIRIS, Oficiul Internațional EUR vă va trimite informații despre documentele de imigrare* pe care trebuie să le furnizați în funcție de tipul de viză de intrare sau permis de ședere de care aveți nevoie. Ei vor trimite, de asemenea, factura pentru taxele pe care trebuie să le plătiți. Există mai multe informații despre taxe în ultima filă.
*Pentru studenții din afara SEE/UE care au deja un permis de ședere pentru o altă țară din UE, trebuie să încărcați o copie a permisului de ședere UE sau SEE la OSIRIS, care vă va fi disponibil începând cu luna aprilie.
Termenul final pentru a vă trimite documentele și dovada plății este 10 iulie!
Pregătiți-vă documentele de imigrare
Următoarele documente* sunt necesare:
- Pașaport
- Forma antecedentă
- Test TBC (în funcție de naționalitate)
- Dovada plății (taxa de școlarizare și taxă de imigrare)
- Dovada depozitului bancar care acoperă costurile de trai pentru 12 luni
- Semnează declarația de intenție
- Certificat Nuffic
Pasul 5: Aveți răbdare și așteptați
Oficiul EUR International examinează documentele dumneavoastră în termen de 10 zile lucrătoare de la depunere și vă va trimite cererea către IND dacă toate documentele dumneavoastră sunt corecte. Vă rog să aveți răbdare.
Dacă documentele dvs. sunt incorecte, veți primi un e-mail de la biroul EUR Internațional prin care solicitarea dvs. v-a fost trimisă înapoi în Osiris cu observații despre documentele sau plata incorecte. Vă rugăm să citiți observația și să vă corectați greșelile. După aceea, puteți încărca și trimite documentele din nou. Documentele incorecte vor întârzia întregul proces, deoarece cele 10 zile lucrătoare vor începe din nou după retrimitere.
Pasul 6: Trimis la IND
Cererile complete sunt trimise de către EUR către serviciile olandeze de imigrare (IND) pentru examinare. Acest proces durează de obicei între 5-8 săptămâni.
Pasul 7: Aprobare
IND va trimite aprobarea pentru cererea dumneavoastră către Oficiul Internațional EUR. Veți vedea această scrisoare în OSIRIS. Veți primi, de asemenea, un e-mail cu instrucțiuni noi. Vă rugăm să citiți cu atenție e-mailul, deoarece vă spune cum să trimiteți pașaportul la Ambasada aleasă de dvs., astfel încât să poată fi adăugat autocolantul cu permisul de intrare provizoriu (MVV). Ei vor păstra pașaportul pentru a aranja autocolantul dvs. MVV.
Este extrem de rar ca cererile de vize de intrare pentru studenți și/sau permise de ședere să fie refuzate.
Când pașaportul dvs. are autocolantul MVV, Ambasada aleasă de dvs. vă va contacta pentru a face o programare pentru a vă ridica pașaportul.
Asigurați-vă că călătoriți la Rotterdam cât timp MVV-ul dvs. este încă valabil (în termen de 90 de zile) și amintiți-vă că MVV-ul dvs. trebuie să fie în continuare valabil atunci când obțineți permisul de ședere în Țările de Jos.