Master în Reziliență în Educație
Suceava, România
DURATA
2 Years
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Solicitați cea mai apropiată dată de începere
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 2.400 / per year
FORMAT DE STUDIU
În campus
Introducere
Masterul comun Erasmus Mundus în reziliență în contexte educaționale - EMJM FLOURISH este un program de master inovator cu normă întreagă de 2 ani, care își propune să dezvolte capacitatea educatorilor și practicienilor în crearea unor contexte de îmbunătățire a rezilienței care echipează copiii și tinerii cu resursele necesare și competențe pentru a face față eficient provocărilor din educația și dezvoltarea lor.
Este oferit de Universitatea din Malta (partener principal), Universitatea din Creta, Grecia, Universitatea din Lisabona, Portugalia și Universitatea Stefan Cel Mare, Suceava, România și susținut de alți cinci parteneri asociați, Universitatea Dalhousie, Canada, Rijeka Universitatea din Croația, Universitatea din Pretoria, Africa de Sud, Universitatea Orebro, Suedia, Universitatea din Sao Paolo, Brazilia și Centrul european de formare în psihologie școlară. Participanții la curs efectuează 4 mobilități în cel puțin 3 dintre universitățile care acordă diplome.
Galerie
Curriculum
În timpul programului de master, studenții vor avea posibilitatea de a studia următoarele subiecte și vor putea dobândi următoarele cunoștințe și înțelegere:
Semestrul 1. Unitatea de ofertă a departamentului: Centrul de Reziliență și Sănătate Socio-Emoțională
- Reziliența în dezvoltarea umană - Această unitate de studiu servește ca o introducere în întregul program de masterat și își propune să introducă cadrul de promovare și prevenire a sănătății; definiți natura rezilienței; descrie diferitele teorii și modele de reziliență; să identifice factorii de risc și de protecție în diferite sisteme; și discutați despre relevanța educației pentru reziliență pentru dezvoltarea și creșterea generală a copiilor și tinerilor.
Cunoaștere și înțelegere: - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Înțelegeți principalele principii și principii ale cadrului științific pentru promovarea sănătății și prevenirea și aplicarea acestuia la sănătatea mintală și bunăstarea copiilor și tinerilor
- Definiți reziliența și urmăriți dezvoltarea acesteia de la noțiunea de invulnerabilitate la
perspectiva tranzacțională individual-context - Examinați critic diferite abordări ale rezilienței, cum ar fi acasă, comunitate, locul de muncă, sănătate și dezvoltarea socio-economică, examinați și evaluați principalele teorii și modele de reziliență
- Identificați factorii de risc și de protecție pentru copii și tineri din circumstanțe adverse, inclusiv traume, sărăcie, minorități etnice și migrație forțată
- Competență și pedagogie în educația pentru reziliență - Această unitate de studiu va oferi participanților la curs oportunitatea de a lua în considerare în mod critic atitudinile și abilitățile specifice care trebuie cultivate la copii și tineri în interiorul și în afara sălii de clasă, precum și abordarea pedagogică relevantă pentru astfel de atitudini și abilități. a fi dobândit. Reziliența nu poate fi predată didactic ca doar un alt domeniu de cunoaștere
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Comparați și contrastați diferențele dintre abordările didactice și experiențiale în predare și învățare în raport cu educația pentru reziliență
- Descrieți și analizați utilizarea abordării SAFE în predarea și învățarea socio-emoțională
- Comparați și comparați diferitele metode de evaluare necesare pentru evaluarea competențelor de cunoștințe, atitudini și abilități cu referire la reziliență
- Descrieți în mod critic abilitățile care constituie diferitele competențe, inclusiv domeniile: relații și comunicare, mentalitate de creștere, autodeterminare, construirea pe punctele forte și transformarea provocărilor în oportunități (tratarea adversității, respingerea, conflictul familial, pierderea, hărțuirea, schimbarea și tranziții).
- Planificarea, implementarea și evaluarea programelor de reziliență - Această unitate de studiu introduce cunoștințele și abilitățile de bază pentru planificarea, implementarea și evaluarea programelor și intervențiilor de reziliență folosind o varietate de strategii. Aceste competențe vor consolida capacitatea profesioniștilor din educație de a implementa intervenții de reziliență, cu o atenție deosebită calității implementării și monitorizării efectelor programului. În plus, studenții vor dezvolta abilități cu privire la modul de proiectare a unui plan de program/proiect care va face adoptarea unui program de către un sistem de învățământ mai fezabilă și mai durabilă.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Identificați metodele utilizate în modelul de planificare generală pentru a dezvolta un program de prevenire/reziliență
- Definiți calitatea implementării și factorii care influențează calitatea implementării, inclusiv adaptarea și integritatea programului
- Explicați importanța condițiilor școlare și a rezistenței profesorilor, precum și a pregătirii comunității școlare de a se schimba pentru a implementa cu succes programe de prevenire și reziliență
- Explicați importanța evaluării în prevenire/rezistență și identificați utilizarea diferitelor tipuri de evaluare
- O înțelegere sistemică și familială a rezilienței - Această unitate expune studenții la diferite teorii și modele în domeniul terapiei de familie și al practicii sistemice. Sprijină învățarea prin includerea de sesiuni de practică pentru a ajuta studenții să se familiarizeze mai departe cu abilitățile sistemice. În plus, această unitate le permite elevilor să reflecteze asupra diferitelor populații de clienți/dificultăți care prezintă și utilizarea abilităților/tehnicilor sistemice ca formă de intervenție, în special ținând cont de copiii și tinerii din școli. În plus, această unitate va include, de asemenea, o înțelegere sistemică a sistemului școlar și a altor contexte multi-sistemice care fac parte din mediul socio-ecologic mai larg.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Înțelegeți teoria referitoare la practica sistemică.
- Utilizați un cadru teoretic sistemic atunci când înțelegeți complexitățile lucrului cu diferite familii și dificultățile de prezentare a acestora.
- Bariere în calea dezvoltării învățării - Această unitate de studiu va oferi participanților o oportunitate de a-și aprofunda înțelegerea barierelor în calea învățării, care decurg atât din deficiențe în interiorul copilului, cât și din insuficiențe sociale și educaționale. Acesta va include luarea în considerare a teoriei și cercetării privind provocările care decurg din diferite forme de deficiență și de învățare și dificultăți sociale și emoționale, precum și impactul atitudinilor, structurilor și proceselor sociale în cadrul modelului social al dizabilității.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Demonstrați o înțelegere profundă și largă a modului în care diferitele forme de deficiență pot deveni o sursă de obstacol în calea învățării;
- Demonstrați o înțelegere critică a provocărilor și punctelor forte care pot fi experimentate de copiii și tinerii cu deficiențe senzoriale;
- Demonstrați o înțelegere critică a provocărilor și punctelor forte care pot fi experimentate de copiii și tinerii cu dificultăți de comunicare și afecțiuni din spectrul autismului;
Semestrul 2. Unitatea ofertantă a departamentului: Universitatea din Creta, Grecia
- Procese contextuale în îmbunătățirea rezilienței: clasă și climat școlar - Această unitate își propune să abordeze cele mai relevante subiecte legate de procesele contextuale în îmbunătățirea rezilienței în mediul școlar și să familiarizeze participanții la curs cu:
- Concepte de bază în educația incluzivă și strategii pentru promovarea unor setari incluzive de succes;
- Importanța învățării prin cooperare și modul de planificare a activităților de cooperare în clasă;
- Importanța relațiilor de îngrijire în procesul de reziliență și strategii eficiente de promovare a relațiilor de îngrijire în sala de clasă;
- Principalele modele explicative de comportament, analiza comportamentală funcțională în clasă și strategii de promovare a unui climat pozitiv la clasă;
- Importanța identificării nevoii de sprijin suplimentar atunci când se confruntă cu nevoile generale și speciale ale elevilor.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Evaluați importanța climatului de clasă și școlar pentru îmbunătățirea rezilienței elevilor, făcând referire la literatura relevantă despre educația pentru reziliență
- Identificați rezultatele sociale și intelectuale ale învățării prin cooperare și revizuiți critic avantajele utilizării strategiilor de învățare prin cooperare în intervențiile de reziliență
- Identificați principalele modele explicative ale comportamentului și evaluați critic strategiile de management pozitiv al comportamentului
- Discutați în mod critic importanța identificării nevoii de sprijin suplimentar a unor elevi și asigurați-vă că aceștia sunt îndepliniți, evitând în același timp stigmatizarea
- Lucrul cu părinții și profesioniștii în creșterea rezistenței - unitatea sa de studiu îi poate ajuta pe practicieni să preia cu succes dezvoltarea colaborării cu părinții în educația de rezistență a copiilor lor. Acesta va permite practicienilor să se implice cu părinții ca parteneri cheie în planificarea și implementarea programelor de reziliență la școală, acasă și în alte contexte relevante.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Oferiți o descriere critică a literaturii despre implicarea părinților și a comunității în educația de reziliență a copiilor.
- Descrieți și analizați diferitele moduri în care profesorii pot colabora cu diversitatea părinților în educația de reziliență a copiilor lor.
- Descrieți modalitățile prin care implicarea comunității poate îmbunătăți șansele copiilor de a crește rezistent.
- Metode de cercetare în educația rezilienței - Această unitate de studiu își propune să permită participanților la curs să dezvolte o înțelegere critică a conceptelor și problemelor legate de cercetarea rezilienței și abilitățile relevante pentru evaluarea și efectuarea unor astfel de cercetări. Acesta va permite participanților să construiască întrebări de cercetare legate de educația pentru reziliență și să le distingă pe cele care necesită o proiectare a unei metode cantitative, calitative sau mixte, să conceapă investigații relevante folosind metodologia adecvată și strategiile de colectare și analiză a datelor, abordând în același timp problemele de validitate și generalizare și urmând standardele etice de cercetare.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Demonstrați o înțelegere a anchetei bazate pe practicieni, a cadrului teoretic al acesteia în cadrul cercetării educației pentru reziliență
- Faceți distincția între întrebările de cercetare care necesită un design de metodologie cantitativă, calitativă sau mixtă, între diferitele moduri în care validitatea și generalizarea sunt asigurate în cercetarea cantitativă și calitativă
- Demonstrează capacitatea de a discrimina diferite instrumente, identificându-le pe cele mai utile în raport cu variabilele
- Subiecte selectate în reziliență și aplicații în nevoile educaționale individuale - Unitatea de studiu își propune să acopere aplicațiile cercetării rezilienței în educație, cu accent pe copiii cu nevoi educaționale speciale. Scopul său este de a ajuta educatorii să utilizeze cunoștințele aplicate și strategiile privind construirea rezilienței, cu accent pe populațiile vulnerabile, cum ar fi copiii cu nevoi speciale, inclusiv copiii cu dizabilități, copiii migranți. și copii cu dificultăți emoționale și de comportament.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Revizuiți literatura de specialitate relevantă din punct de vedere critic despre reziliența și bunăstarea copiilor vulnerabili (de exemplu, nevoi speciale de educație: dizabilități, copii migranți și refugiați, dificultăți emoționale și de comportament)
- Înțelegeți cum procesul de consultare poate ajuta profesorii să rezolve situații problematice din școli.
- Evaluați domeniile de conținut în subiecte precum formarea și educația părinților și rezistența familiei.
- Programe de prevenire pentru copiii preșcolari și de școală elementară vulnerabili - Unitatea de studiu își propune să conecteze literatura existentă privind intervențiile bazate pe dovezi pentru copiii mici cu nevoi educaționale speciale în contexte școlare și familiale, astfel încât educatorii să poată utiliza astfel de intervenții pentru a promova bunăstarea copiilor. și rezistență. Scopul general al unității de studiu este acela de a permite practicienilor din școală să conceapă, să implementeze și să evalueze programe de prevenire adaptate nevoilor copiilor de școală, în special ale copiilor mici din primii ani și din școala primară.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Identificați pașii necesari în proiectarea programelor de prevenire pentru copiii mici
- Înțelegeți importanța etapei de implementare în programele de prevenire și identificați strategiile practice necesare pentru a asigura eficacitatea programului pentru copiii mici vulnerabili
- Revizuirea critică a programelor actuale de prevenire pentru copiii mici și vulnerabili, înțelegându-le punctele forte și limitările
Semestrul 3. Departamentul ofertă unitate: Universitatea din Lisabona, Facultatea de Cinetică Umană/ Stefan cel Mare University of Suceava , Facultatea de Științe ale Educației
- Întărirea rezistenței profesioniștilor din educație - Această unitate de studiu își propune să susțină reziliența practicienilor din mediile educaționale, ajutându-i să obțină strategii eficiente de coping. Reziliența practicianului ar putea fi un proces psihologic care transformă contextele sociale și culturale negative în oportunități de dezvoltare. Reziliența practicianului servește, de asemenea, ca un model de urmat pentru cursanți. Are influență asupra competențelor afective și transversale, asupra cunoștințelor academice care ar putea evolua în cunoștințe transformatoare.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Dezvoltați o înțelegere mai profundă a modalităților de promovare a rezilienței practicienilor în cadrul rezilienței sistemice și ecologice
- Descrieți factorii care promovează gândirea divergentă, procesul creativ și comportamentul colaborativ
- Identificați rolul pozitivității în promovarea creșterii și a bunăstării
- Identificați modul în care mediile teoretice ar putea modela înțelegerea rolului practicianului
- Stagii de observare și practică I și II - Această unitate de studiu este, așadar, necesară pentru pregătirea practicienilor în aplicarea competențelor de reziliență în contexte reale cu copiii și tinerii. Oferă participanților la curs să se angajeze atât în observarea, cât și în aplicarea competențelor de reziliență acoperite în acest program.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Oferiți o prezentare critică a celor mai eficiente strategii în educația pentru reziliență în mediul lor de lucru.
- Oferiți o relatare critică a factorilor din sala de clasă, școală sau alte contexte care sporesc dobândirea de către copii și tineri a competențelor de reziliență.
- Recunoașteți propriile puncte forte și dificultăți în facilitarea dezvoltării rezilienței la copii și tineri
- Relații organizaționale și rețele de sprijin în îmbunătățirea rezilienței - Această unitate urmărește să ofere participanților la curs o înțelegere mai profundă a proceselor implicate în promovarea rezilienței în rândul profesioniștilor din domeniul educației. Participanții vor avea ocazia să examineze stresul profesional și să analizeze factorii de stres din viața profesională individuală și pe climatul școlar organizațional. Apoi se va discuta despre modul în care poate fi utilizată rețelele profesionale pentru a ajuta practicienii să facă față stresului și să dezvolte reziliența.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Aplicați cadrul de promovare a rezilienței pentru a înțelege și promova reziliența și bunăstarea profesorilor prin climatul organizațional;
- Identificarea principalului risc și soluții prin networking pentru a promova dezvoltarea personală și profesională a cadrelor didactice;
- Aplicați cadrul de reziliență pentru a identifica procesele care ajută la promovarea rezilienței și a bunăstării profesorilor și pentru a deveni mentori pentru profesori.
- Identificați strategiile de promovare a rezilienței pentru conducerea școlii.
- Psihologie pozitivă în educație - Această unitate de studiu își propune să ofere o înțelegere profundă și critică a aplicării psihologiei pozitive în educație pentru a promova o abordare bazată pe forță în școală, în contrast cu abordările deficitare de altădată în educație. Scopul principal este de a le permite profesorilor, îngrijitorilor, părinților și elevilor să caute punctele forte ale elevilor și copiilor lor și să le folosească pentru a-i ajuta să-și depășească vulnerabilitățile.
Cunoaștere și înțelegere - până la sfârșitul unității de studiu studentul va fi capabil să:
- Definiți principalele aspecte ale psihologiei pozitive
- Identificați principiile psihologiei pozitive în diferite domenii ale vieții
- Identificați utilizarea psihologiei pozitive în cadrul educațional
- Analizați și sintetizați principalele teorii și modele de bunăstare și reziliență care apar din psihologia pozitivă
Semestrul 4. Unitatea ofertantă a departamentului: Universitatea din Malta, Universitatea din Creta, Universitatea din Lisabona, Universitatea Stefan cel Mare Suceava
- Dizertație - disertația oferă participanților la curs posibilitatea de a efectua cercetări bazate pe practică (include colectarea și analiza datelor) într-un domeniu legat de reziliența și bunăstarea copiilor și tinerilor acoperiți în timpul cursului și de a contribui la cunoașterea subiectului investigat. . Ar trebui să fie finalizat în timpul celui de-al treilea semestru al cursului și depus ca o dizertație de aproximativ 15.000-20.000 de cuvinte. Elevii vor susține, de asemenea, un examen oral. Orientări detaliate privind propunerea și finalizarea disertației, precum și criteriile și procedurile de examinare a acesteia vor fi disponibile într-un document de ghiduri pentru disertații publicat la începutul masterului.
Ucide – până la sfârșitul unității de studiu, studentul va fi capabil să:
- Identificați și analizați critic natura și importanța unei întrebări de cercetare originale în domeniul lor de practică profesională.
- Realizați un studiu științific în reziliență, cu conducerea corespunzătoare a etapelor de planificare, colectare a datelor, analiză și redactare.
- Demonstrați abilități în efectuarea unei investigații într-un domeniu de activitate profesională relevant pentru problemele de reziliență și bunăstare ale copiilor/tinerilor
- Demonstrați abilități critice în analiza limitărilor muncii de cercetare proprii și ale altora.
- Demonstrați competență în analiza problemelor etice relevante pentru o anumită investigație și în implementarea considerațiilor și procedurilor etice necesare.
Acesta este primul master internațional, comun, în reziliență în contexte educaționale, condus de un consorțiu internațional de instituții de învățământ superior, oferind o oportunitate unică pentru liderii aspiranți în crearea de contexte și sisteme educaționale care sporesc reziliența.